Un docent pren una decisió per minut (Max Van Manen)
Un empresari pren cinc decisions diàries importants (Neus sanmartí)


viernes, 4 de mayo de 2012





Continua la recerca de plans de millora de l’etapa de 0-3 i fes una proposta sobre com dur a terme un anàlisi dels mateixos.

Un pla de millora que tinc constància de la seva existència però que no està publicat a la web és el que es porta a terme a l’escoleta infantil de Fort de L’eau, escoleta on treballo i vaig fer les pràctiques.
Es un projecte de millora amb l’objectiu de promocionar els patis donant-li un valor més educatiu i de benestar, ja que els infants en el pati es senten bé, experimenten, observen i ho fan de manera més relaxada si ho fan amb contacte amb la natura.

Per dur a terme aquest projecte es van aplicant les coses a poc a poc, a dia d’avui ja han introduït l’hortet, la zona dels arbres fruiters i el de les plantes aromàtiques.

Per exemple, en el cas de l’hortet, els infants de 2-3 anys, van cada setmana amb petit grup i s’encarreguen de posar aigua, observar com creixen els aliments i, quan arriba l’hora de collir-los, ells amb l’ajuda de la mestre, són els encarregats de realitzar-ho.  Desprès amb els aliments que han sembrat, fan diferents receptes. Per exemple, el dia que varen recollir les patates, es va fer una truita de patata on ells en varen menjar.

D’aquesta manera tan simple s’està donant importància a l’esforç que requereix tot aquest procés i ajuda als infants a veure don surten els aliments que, després, ells mengen.

La dinàmica per dur a terme aquestes activitats amb els infants, considero que és la correcte, el fet de desdoblar el grup. Anar a l’hortet amb petit grup facilita el treball ja que l’hortet no es de dimensions molt grans i, a part d’això, es pot atendre millor als infants i l’explicació que se’ls hi fa, la comprenen millor.

Aquí deixo unes quantes fotografies de l’hortet:



No hay comentarios:

Publicar un comentario