Un docent pren una decisió per minut (Max Van Manen)
Un empresari pren cinc decisions diàries importants (Neus sanmartí)


sábado, 7 de abril de 2012


Com són els centres d’educació infantil?


Actualment estic treballant al mateix centre on vaig realitzar les pràctiques. Durant aquest temps, he pogut observar molts canvis, per aquest motiu, us vull presentar l'escoleta, tal i com està actualment. I el dibuix, realitzat més abaix, es com estava quan vaig realitzar les pràctiques.


Petita representació de com està distribuit, actualment, el centre:
Dibuixa com era el centre on vas fer les pràctiques

Petita observació del dibuix:
El centre on vaig fer les pràctiques és un edifici de dues plantes que està envoltat per espai exterior destinat al joc lliure dels infants (patis). Es poden diferenciar tres patis diferents; senyalats a la imatge amb els nombres 1, 2 i 3. Aquests tres patis varien en funció de l’edat, normalment utilitzant el nombre 1 pels infants més petits i el 3 pels grans.

El nombre 4 són quartos de bany adaptats als infants per quan estan jugant al pati. I el nombre 5 és un magatzem petit per tenir diversos materials: motocicletes, bicicletes, pilotes... Tot el material per utilitzar a l’espai exterior.

El nombre 6 de la imatge correspon a una davallada que realitzen els infants per dirigir-se al pati amb les dimensions més grans. En aquest espai, normalment, s’utilitza per fer jocs diversos en estiu ja que no té cap objecte per la distracció dels infants (balancejos, tobogans...).


I, finalment, com ja he dit anteriorment, l’edifici consta de dues plantes. En el dibuix he especificat la planta principal. Al final del passadís hi ha una porta que davalla a l’aula de psicomotricitat i a una altre aula que es destina al servei de menjador ja que aquesta era l’única escoleta de primer cicle que tenia aquest servei. I el nombre 8 que hi ha marcat al pati nombre dos es una entrada a l’aula de psicomotricitat, que es pot entrar des del pati.


I m’havia oblidat d’una part molt important que és el nombre 9 destinat als quartos de bany pels adults i vestuari per a les mestres/educadores que es vulguin canviar.

Quines coses, penses, que el diferencien d’una escola 3-6?
Penso que el diferencien d’una escola 3-6 els espais, majoritàriament, ja que els centres de 3-6 els espais són mes grans degut a que les ràtios també són superiors. Una altre diferència es que els centres de 3-6 ja s’assemblen més a un centre de primària... Normalment les aules no tenen el quarto de bany dintre, sinó que estan al passadís i hi ha establert un horari per anar-hi, no es com el primer cicle que els infants han de satisfer les seves necessitats sense importar l’hora que sigui.

Què canvia del centre “ideal”? Estableix semblances i diferències.
El centre on vaig fer pràctiques és un centre de primer cicle que per la seva antiguitat està molt ben conservat. Sempre trobaríem aspectes negatius, com a tots els centres. Un aspecte que vaig veure que li manca es la falta d’espai exterior a l’aula de nadons. Els més petits haurien de tenir un espai exterior aferrat a l’aula per tal de poder sortir a l’exterior sense haver de fer molt de trajecte. A l’Escoleta aquesta per poder anar al pati, els nadons, havien de creuar tot el passadís ja que, justament, estava situada la darrera de totes.
Un altre aspecte que vaig veure que li mancava es que a una aula d’1 any li faltava un quarto de bany, de manera que a mesura que arribava l’hora de llevar els bolquers als infants, havien d’utilitzar un “orinal” per fer les seves necessitats. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario