LES MEVES PORS
Elaborar una llista comuna
- § No ésser acceptada pels infants
- § No tenir una bona relació amb la mestre referent de les pràctiques
- § No adaptar-te al ritme de l’aula
- § Em sabre controlar en vers als infants?
- § Quin serà el meu paper en l’aula?
- § Límits entre intervenir i respectar
- § Relació amb les famílies
- § Com posar límits
- § Com aconseguir a ajudar a satisfer les necessitats dels infants
- § Podré dur a terme una activitat de manera autònoma?
De llistat, elegir tres pors sobre
les quals us agradaria parlar
- § No ésser acceptada pels infants
- § No tenir una bona relació amb la mestre referent de les pràctiques
- § Quin serà el meu paper en l’aula?
De cada por que heu triat,
respongueu les següents preguntes:
No ésser
acceptada pels infants
Posa un exemple: Que els infants
en veure la meva presència no s’acabin d’acostumar i no vulguin rebre afecte
meu ni que els ajudi amb res. En el meu cas no va passar així, la majoria em
varen acceptar de manera molt bona exceptuant uns quants que eren més insegurs
i els hi va costar una mica més.
Per què passa? Jo suposo que
passa perquè tenim massa por, o almanco jo, de fer les coses malament i més amb
uns infants tant petits. Jo no havia tractat mai amb infants d’aquesta edat i
em feia por el fet de no saber respondre a les seves necessitats i
reclamacions.
Quina són les causes? Personalment,
crec que la causa era la falta d’experiència i pràctica amb aquesta edat, i que
no sabria com tractar-los al principi. Al mòdul el fall que vàrem tenir es que
no vam fer molta pràctica mentre donàvem la teoria, sinó que el cicle formatiu
es dividia en dues parts; la primera era la part teòrica i la segona era tot el
període de pràctiques. I, es clar, la teoria la podies saber molt bé però no
aprens de veritat fins que no arribes a l’escola, i jo tenia aquesta por,
principalment, el no saber respondre als infants com toca. Però vaig tenir la
sort de tenir unes mestres que em varen ajudar en tot moment.
Què puc fer? Com reduir la seva incidència? A mi el que em va passar era que tenia masses nirvis al principi, però
passada una setmana vaig veure que amb l’ajuda de les mestres tot m’aniria
bastant bé. Em donaven molta confiança perquè jo em pogués desenvolupar
lliurement en l’aula i que fos jo mateixa,
no una persona massa cohibida per tot allò que fa.
No tenir una
bona relació amb la mestre referent de les pràctiques
Posa un exemple: Abans d’escollir el centre de pràctiques, com
jo coneixia cap centre de manera més propera, vaig anar demanant opinió a gent
que havia estat treballant en algun centre o bé que ja havia fet el període de
pràctiques. I em vaig trobar amb persones que no els hi havia anat bé amb la
mestre de pràctiques i que es varen tenir que canviar de centre per aquest
motiu, i quan em deien aquestes coses, la meva por de no tenir una bona relació
amb la mestre encara augmentava més. Però com dic jo, hi ha de tot sempre.
I no es un fet
estrany el no tenir una bona relació amb una persona, hem de pensar que passem
moltes hores dins una aula juntes i que el fet de no compartir les mateixes
idees i concepcions pot fer que la relació entre les dues persones es vagi
ratxant.
En el meu cas vaig
dur-me bé amb les dues mestres des del primer moment, es clar que sempre trobes
defectes en la manera de treballar que potser tu ho faries d’una altre manera,
però amb una comunicació adequada tot es pot comentar i demanar les coses de
perquè es fa així i no d’una altre manera. Parlant les coses s’entenen.
Per què passa? Passa perquè, com
ja he dit anteriorment, cada persona té la seva manera de fer i les seves
metodologies, i és molt fàcil que es trobin dues persones que no pensen de la
mateixa forma per diverses raons; una que és més jove que l’altre i ha rebut un
altre tipus d’educació, la falta d’experiència de la persona practicant, etc.
Es tracta de mantenir una actitud correcta amb la mestre de pràctiques i si una
cosa no et sembla bé, es pot comentar però amb respecte perquè la mestre no es
pugui sentir ofesa. Es poden demanar explicacions de perquè dur a terme les
rutines d’aquesta manera, per exemple.
Quina són les causes? No hi ha una llista de causes de perquè passin
aquestes coses, sinó que cada persona es diferent i fa les coses d’una manera.
Aprendre de persones que fan les coses o pensen diferent a tu, és i potser molt
enriquidor, és la manera d’aprendre. Perquè si tothom ho fes de la mateixa
manera, tot seria molt monòton. Cada persona és un món.
Què puc fer? Com reduir la seva incidència? Intentar mantenir una actitud de respecte cap a l’altre persona, ningú
fa les coses malament, cadascú ho intenta fer de la millor manera possible. Es
tracta que entre una i l’altre es vagin enriquint i agafant aspectes positius
de cada persona, no veure només les coses que fa malament una persona.
Quin serà el
meu paper en l’aula?
Posa un exemple: Aquesta por es refereix a quin paper tindre
dins l’aula, per exemple, quan veig que dos infants tenen un conflicte a causa
de la possessió d’una joguina, quin serà el meu paper? Deixar-los perquè ho solucionin
ells, anar-hi per veure si els puc ajudar, o que puc fer. Al principi aquest
tipus de detalls, em feien por perquè no sabia quina era la metodologia de la
mestre i fins a quin punt podia arribar jo, si em passava o no.
Per què passa? Quines són les causes? A mi em passava, com la majoria de pors, per la falta d’experiència i
pràctica dins aquest àmbit, a mesura que anaven passant els dies ja
m’acostumava i ja n’era conscient quan hi havia un conflicte de quin paper
tenia jo dins l’aula. Però com ja he dit, es la por del principi, de no saber
si la meva intervenció es adequada o no al moment. I les causes son aquestes,
la falta de pràctica i el contacte amb els infants. El no conèixer el grup i la
mestre.
Què puc fer? Com reduir la seva incidència? A mesura que passa el temps tot es va tranquil·litzant, i cada persona
adulta ja té el seu paper i el rol que exerceix dins l’aula. Jo podia
intervenir quan hi havia un conflicte però prèviament deixant un temps perquè
els infants tinguin la possibilitat de resoldre’l per ells mateixos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario